סמל LifeForce Group נקרא "אנשים וצמיחה" .
הוא ממחיש בצורה גרפית פשוטה את עקרונות שיתוף הפעולה והעשיה ביחד, האחת והאחד עם השני/ה, יחד וגם בנפרד, באיזון והרמוניה עם המציאות ועם הטבע. לכן הוא הופך באופן טבעי למייצג את ההכרה המתחדש של ארגונים, חברות, וקבוצות מכל סוג, בחשיבות הפנמת היסודות לתחושה פנימית זו, אשר עומדת בלב היכולת שלנו להעצים את כוח החיים שלנו ושל סביבתנו.
הסמל מציג, בשכבה אחת שלו, קבוצה של ארבע דמויות שונות של נשים וגברים, נמוכים וגבוהים, מבוגרים וצעירים, כאשר כל אחת מהן מתאפיינת בצבע אחר, ירוק-כחלחל (Teal), צהוב או אדום, והצבע השחור המזמין את המתבונן להצטרף למעגל עם הצבע שלו.
צבע ה- Teal מייצג את האורגניזם החי, המתפתח והמתקדם לעבר המימוש הגבוה של עצמו, בשיא הביטוי העצמי שלו, הוא גם הצבע בו מקובל לראות את שיטות הניהול חדשות, את 'הניהול העצמי' במיוחד, וגם את השאיפה אליו. הצבע האדום מייצג את נקודת המוצא של הניהול ההיררכי הכוחני של הקיסרים והשליטים למיניהם המורמים מהעם, והצבע הצהוב הוא מצב ביניים, בין החום לירוק, של התפתחות התודעה הקולקטיבית (ראו הרחבה למטה).
ישנה כוונה גם בבחירה העלה הספציפי בו נעשה שימוש בצבע Teal, אשר מכוון את צמיחת הענף כולו. הוא גם עושה את זה בשלבים ולא משתלט על הצבעים האחרים, ובכך מאפשר להם מקום.
הדמויות נעות במעגל כשידיהם מורמות ונוגעות זו בזו בכל משטח כף היד, תנוחה המשדרת תחושה מועצמת של יחד.
בשכבה מקבילה, אחרת של הציור, כאילו ביקום מקביל ואפשר לומר שזה קורה ברקע של הציור, צומח צמח שצמיחתו נראית מהונדסת ומתוכננת בהמחשה גרפית. לצמח יש גזע, ענפים ועלים, כאשר ענף מרכזי שלו צבוע בצבעים. לכל עלה בענף זה יש צבע אחר, גם אלו הם צבעי האנשים, ירוק-כחלחל, צהוב ואדום.
הדמויות נעות במעגל כשידיהם מורמות ונוגעות זו בזו בכל משטח כף היד, תנוחה המשדרת תחושה מועצמת של יחד.
בשכבה מקבילה, אחרת של הציור, כאילו ביקום מקביל ואפשר לומר שזה קורה ברקע של הציור, צומח צמח שצמיחתו נראית מהונדסת ומתוכננת בהמחשה גרפית.
לצמח יש גזע, ענפים ועלים, כאשר ענף מרכזי שלו צבוע בצבעים. לכל עלה בענף זה יש צבע אחר, גם אלו הם צבעי האנשים, ירוק-כחלחל, צהוב ואדום.יחד יוצרים האנשים אלה צמיחה. כל אחד תורם ומבטא את הייחודיות המדויקת (הצבע) שלו לטובת הכלל, והצמיחה כולה מושפעת מייחודיות כל אחד מהשותפים בלי שיתאפשר מצב בו אחד מהם ייקח בעלות עליה. כלומר, לא מתקבל כאן מצב בו כל העלים הם אדומים, או צהובים בלבד. יש כאן אחוד רב עוצמה המבוסס על שוני בין אנשים הפועלים ממקום פנימי של שיתוף.
הדמויות בסמל יכולות לסמל דברים שונים כגון אנשים, יצרנים, לקוחות, ספקים, שותפים, מיישמים, יועצים ואפילו משפחה וחברים.
כל קבוצה, מעורבת או הומוגנית, צריכה להתחבר תוך שילוב הבנה מכסימלית של כל פרט, מי הוא, במה הוא מצטיין, מה תפקידו ומה הוא רוצה לעשות או להשיג מהשותפות, תוך הקשבה אמיתית רבת כבוד לצרכיהם ורצונותיהם של האחרים.
הקבוצה אמורה לסייע לפרט, לשקף לו את ערך עצמו ולסייע לו בזיהוי ייחודו והגדרתו. על הבסיס של הייחוד הזה, השוני הזה בין השותפים, נעשה גם החיבור ביניהם ליצירתו של מעגל השותפות.
על הבסיס של הייחוד הזה, השוני הזה בין השותפים, נעשה גם החיבור ביניהם ליצירתו של מעגל השותפות.
יש כאן פיתוח של אינטליגנציה קולקטיבית המבוססת על איחוד של שונויות (United Differences) המובדלת מאינטליגנציה מלאכותית או הנדסה גנטית. אלו פועלים ליצור מצב "מושלם" שיוצר קבוצות של פרטים השואפים להיות דומים ולכן אינם מסוגלים לפעול באופן סינרגטי כקבוצה מדהימה ופורצת דרך.
כל מי שמאמץ את הסמל "אנשים וצמיחה" מכריז למעשה על כך שהוא מאמין בעקרונות מעגל השיתוף ומתכוון לנהוג כפי שמוצג בסמל בעת החיבור בינו לסביבתו.
הוא עושה זאת תוך הבנה שתוצאות שיתוף הפעולה יהיו רבות עוצמה, ישקפו הצלחה יוצאת דופן ויניבו שפע שאין לו שיעור.
התפתחות תודעתית בטיפולוגית הצבעים
בצבעים עצמם קיימת התפתחות. ניתן לראות אותה בהתפתחות התודעה הקולקטיבית העולמית, וגם ניתן לראות אותה בהתפתחות הנכונות לשיתוף הפעולה בעולם ומכאן גם בהתפתחות שיטות הניהול הארגוני בחברות ובקבוצות בכלל.
האבחנה היא כי מעברים אלה מעידן אחד למשנהו הם הדרגתיים ומתמשכים אך ורק בתהליכי הרקע, אך בהתבטאות בשטח הם נראים כשינויים פתאומיים, וחשוב מכל, אנו נמצאים כרגע בעיצומה של אחת הטרנספורמציות המעשיות הללו כרגע. שגם היא תתפרש בוודאי בהמשך כ- "שינוי פתאומי".
בעזרת טיפולוגית צבעים (חלוקה לקבוצות טיפוסים בהקבלה לפי צבע) בהשראת עבודתה של קלייר גרייבס, והעבודה הפופולרית של דון בק וכריסטופר קוואן בספרם "ספירל דיינמיקס", ובוודאי שגם "התיאוריה האינטגרלית" של קן ווילבר, (Integral Theory, Ken Wilber) מתאר פרידריך לאלו בספרו "ארגונים מתחדשים" ,2016 ("Reinventing Organizations, Frederic Laloux) את האבולוציה של ארבעה סוגים של ארגונים במהלך 4,000 שנים האחרונות ומתאר בפירוט את התכונות ו מאפיינים של צורה חמישית מתפתחת וחדשה.
כלומר המעבר של העולם נעשה ב- 5 שלבים, אשר לכל אחד צבע מתאים (תדר ואנרגיה מתאימים).
ארגונים הם ביטויים של השקפות העולם שהופכות להיות דומיננטיות בזמנם.
- תודעה נוקשה שמוכתבת על ידי שלטון זיקני השבט, כיבוד נסיונם ופחד מעוצמתם (צבע אדום).
- תודעה נוקשה שמוכתבת בסגנון 'צבא' המורכב מחיילים ומפקדים הרואים ומענישים על כל טעות (צבע אמבר).
- תודעה של 'מכונה' קרה שיש בה תמרוצים על הצלחה, קנס על כשלון ומוטיבציה של תחרות (צבע תפוז),
- תודעת 'משפחה' ונסיון ליחסים אישיים שמספקים שבח על הצלחה ונסיון העצמה והאצלה לעובדים (צבע ירוק).
- תודעה נוכחית של 'אורגניזם חי', של אפשרויות, יוזמה ו- "ראש גדול", בה מתחברים להכל, כולל לטבע, ומגיעים להישגים בהרמוניה עם כולם ולא בתחרות איתם (צבע TEAL).