מודל ה- CCMM למדידת הבשלות ופריון ארגוני לשיתופי פעולה הוא אחד התוצרים החשובים ביותר שהופקו במפגשי 'מעגל תנופה' בין השנים 2008 ל- 2010.
המודל ביקש לאפשר לבוחן הארגון לנבא תוך זמן קצר עד כמה יכל הארגון להפיק תוצרים של שיתוף פעולה עם ארגונים ועם אנשים.
התשובה הניתנת על ידי המודל היא ציון מ- 0 ועד 8, כאשר 0 מלמד שאין בשלות כלל ואילו 8 מלמד שישנה בשלות גבוהה ביותר.
לדוגמא: חברה שאיכות שיתופי הפעולה שלה הם 'מטרה משותפת', כלומר שהם חוברים יחד עם השותפים שלהם ויוצרים משהו חדש שחשוב לכולם, והבשלות של שיתופי הפעולה הגיעה לרמה שהם 'שרדו שינויים' והחליפו אנשים בצוות, ובכל זאת שיתוף הפעולה המשיך, אך לעומת זאת הארגון טרם פיתח שיטות ומתודולוגיות ושיטות מסודרות כדי להפיץ בתוכו את נושא שיתוף הפעולה הבמקומות נוספים בפשטות ונוחות רבה מאשר בעבר, זהארגון שהציון שלו במודל ה- CCMM הוא 5.
ציר האיכות
1. סחר חליפין
הצדדים מחליפים ביניהם משאבים כמו כסף, מוצרים זמן עבודה וכ'. כל אחד ממשיך להתרכז בעיסוקים שלו ולא משתף בהם את השני.
2. משאבים משותפים
הצדדים (שניים או יותר) חולקים ביניהם משאבים כמו מחשבים, ציוד, מומחים וכ'. כל אחד ממשיך להתרכז בעיסוקים שלו ולא משתף בהם את השני.
3.מטרה משותפת
הצדדים (שניים או יותר) חוברים יחד כדי לבצע מהלך משותף שיכול להיות תכנון ו-/או ביצוע ו-/או שיווק של פיתרון משותף ויוצרים ערך שנועד גורם או גורמים חיצוני להם.
4. יוצר ערך חדש
הצדדים יוצרים בשיתוף הפעולה שלהם חדשנות כלשהי שלא היתה קודם (איכות, תהליך מחיר, וכשהם עושים זאת הם לא פוגעים במודע במשהו קיים. לדוגמא, שיתוף פעולה שמזהם או פוגע בסביבה או המבוסס על דרכי מרמה, תחרות לא הוגנת וכ', אינם שייכים לקטגוריה זו.
ציר הבשלות
1. חד פעמי
פעולת שיתוף הפעולה התרחשה פעם אחת בלבד, בנסיבות מיוחדות שקרו ולא תחזורנה.
2. רב פעמי
פעולת שיתוף הפעולה מבוצע יותר מפעם אחת.
3. רב נושאי
שיתוף הפעולה חוזר ומבוצע יותר מפעם אחת וגם מתרחב לנושאים נוספים שלא היו בסקופ הראשוני.
4. שרד שינויים
שיתוף הפעולה שרד חילופי מנהלים מייסדים, אשר עזבו ו-/או עברו תפקיד במסגרת שינויים ארגוניים המתרחשים בכל אחד מהצדדים ולמרות זאת המשיך להתקיים בהצלחה.
5. שיטתי
נצבר נסיון ופותחו בארגון מתודולוגיות ותהליכים למימוש שיתופי פעולה נוספים בעתיד.
6. מוטמע בעסק
שיתופי הפעולה הפכו חלק מהתרבות הארגונית המקדמת שיתוף פעולה עם הלקוחות, הקבלנים, הספקים והעובדים ומוצאת במודלים אלה אפשרות מועדפת לפתרון בעיות או מימוש צרכים.
למודל הזה חשיבות רבה עבור כל מי שבא במגע עם ארגון ורוצה להעריך כמה קשיים יהיו לו תוך כדי שיתוף פעולה עמו ועד כמה נדרש יהיה ממנו, להשקיע בארגון הזה בנסיון להפיק תוצאות משיתוף פעולה עמו.
עובדה ברורה היא שכדי להפיק תוצאות משיתוף פעולה יציב, חזק ופורה, נדרש משני הצדדים לקבל ציון גבוה באבחון של המודל.